Vývoj potravinových trendů

Vývoj potravinových trendů

Naše stravovací návyky nám mohou poskytnout malý náhled na náš životní styl. Jak ale touha po odpočinku, zpomalení a požitku ovlivňuje současnou situaci (home office)? Jak můžeme spojit naši touhu po zdravém stravování a požitku? A jak se mění náš pohled na původ výrobků a obalová řešení ve spojení s udržitelností?
08.03.2024
Eine Frau lacht, hält Essen in einem Park, mit Gemüse auf einem Tisch.

Rozhovor s Hanni Rützlerovou

Položili jsme si několik otázek týkajících se současného vývoje potravinových trendů a celkového stravovacího chování - a odpovědi jsme našli u odbornice na výživu a zdravotní psycholožky Hanni Rützlerové. Více se dozvíte v našem vzrušujícím rozhovoru s odbornicí na potravinové trendy!

Diagramm zeigt überlappende Kreise mit Lebensmitteltrends, verknüpft durch Begriffe wie Nachhaltigkeit und Genuss.

Jaký vývoj potravinářských trendů můžeme očekávat?

V souvislosti s koronavirem ztrácejí některé potravinářské trendy na významu, zatímco jiné v důsledku krize získávají nový impuls. K Vítězové zahrnují téměř všechny potravinářské trendy v rámci klastru Zdraví trendy, jako jsou Rostlinné potraviny, férové potraviny nebo brutální místní potraviny . Na druhou stranu vývoj směrem k snackifikaci a trendy jako Meet Food, které vyjadřují potřebu mnoha lidí " blíže k produktu ", abychom jídlo nejen "konzumovali", ale také smyslově prožívali - také prostřednictvím kontaktu s výrobci. Požadavek sociálního odstupu staví tomuto trendovému vývoji do cesty několik překážek - přinejmenším v krátkodobém horizontu.

"Jste to, co jíte" - jsou naše osobnost a stravovací návyky skutečně úzce propojeny a jak se to projeví v budoucnu?

V uplynulých 30 letech se díky množství a široké nabídce produktů stále více lidí dostává do pohodlné pozice, kdy si mohou vybrat, co chtějí. Individuální rozhodování o stravování nezávisle na rodinných a společenských tradicích a zvycích. Stále častěji si vybírají jídlo podle jejich životního stylu jak vidí svět a jak vidí sami sebe ve světě. Sociolog Günther Hirschfelder je dokonce přesvědčen, že... Styly stravování stále více nahrazují životní styly krok. Jaké je heslo " Jste to, co jíte " nebo - dnes ještě přesněji vzhledem k četným stylům stravování, které vylučují určité potraviny (veganské, bezlepkové, bezlaktózové, paleo atd.) - "Jsi to, co nejíš."
I v době krize zůstává stravovací chování výrazem vlastních hodnot, a proto se nemění; bývá ještě výraznější, pokud člověk není konfrontován s finančními potížemi. V současné době lze ovšem svůj životní styl komunikovat téměř pouze virtuálně - prostřednictvím kanálů sociálních médií.